Henkilötietojen kerääminen Pohjois-Savon Tissareita koskevaan kirjaan päättyy

24.11.2023

Tissarin sukuseura päivittää vuonna 2002 julkaistua ”Pielavetisen sotilaan Tissaris Matti Matinpojan jälkeläisiä 1700-luvulta lähtien” -nimistä kirjaa. Kirjan kokoamistyön vastuuhenkilänä on Raija Järvenpää. Kirjan julkaisuaikataulu tarkentuu kevään 2024 aikana.

Mikäli haluat tietosi julkaistavan kirjassa, sukuseura toivoo kirjaan tulevien tietojen lähettämistä seuraaviin päivämääriin mennessä.

-          Henkilötietolomake (linkki pdf-tiedostoon) tulee palauttaa viimeistään 1.12.2023 alla mainituilla tavoilla

-          Suostumus tietojen julkaisemiseen (linkki pdf-tiedostoon) tulee palauttaa 15.12.2023 (koskee myös aiemmin henkilötietoja ilman allekirjoitettua suostumusta lähettäneitä)

Lomakkeet voi lähettää (tulostamisen ja allekirjoittamisen jälkeen) joko sähköpostilla tai kirjeenä. Jos lähetät lomakkeet postitse, osoite on Raija Järvenpää, Salo-Syrjälä 35, 16730 Kutajärvi. Sähköpostitse toimitusosoite on jarvenpaa.raija@gmail.com

Tietosuojalain muutosten myötä kirjan tekeminen on viivästynyt. Tietosuojalaki ohjeita, kuinka elossa olevien henkilöiden tietoja tulee käsitellä. Jokaisella elossa olevalla aikuisella sukukirjaan tulevalla on oikeus kieltää tai sallia tietojensa julkaisu ko. kirjassa ilmoittamalla siitä sähköpostilla tai kirjeellä. Samoin jokaisella on oikeus tarkistaa ja korjata häntä ja perhettään koskevia tietoja tai poistaa tiedot, joita hän ei halua julkaistavaan kirjaan.

Henkilötietoja ei luovuteta ”kolmansille” henkilöille kysymättä teiltä lupaa (esim. kadonnut sukulainen).

Kirjaa voi ennakkotilata sukuseuralta, jolloin kirjasta saa alennuksen. Jos haluat tehdä ennakkotilauksen, sähköpostia voit laittaa Veikko Tissarille, veikko.tissari@pp1.inet.fi tai soita 040 575 8741.

Kiitämme lämpimästi kaikkia tietonsa toimittaneita ja kirjaa muuten avustaneita. On hienoa saada suvun tiedot talteen tulevia sukupolvia varten.