Tervetuloa Sukujuuret tutuiksi -tapahtumaan 24.9. Kangasniemelle - Ilmoittaudu viimeistään 16.9.

09.09.2022

Kaikille avoin ja maksuton Sukujuuret tutuiksi -tapahtuma järjestetään Kangasniemen kunnantalossa 24.9.2022 klo 10.30–17.45. Tapahtuman tarkoituksena on lisätä kiinnostusta sukujuurien selvittämiseen ja tuoda esiin, miten sukuseurat ja sukututkimusyhdistys voivat auttaa ja tukea tiedon löytämisessä.

Tapahtuman järjestävät Laitisten, Liikasten, Liukkosten, Lukkaristen, Marttisten ja Tissarin sukuseurat sekä Suur-Savon Sukututkimusyhdistys. Ne esittelevät toimintaansa ja antavat neuvoja sukujuurien löytämiseksi sekä myyvät sukukirjoja ja muita tuotteita (käteismaksulla).

Kangasniemi-salissa kuullaan yhdistysten esitykset klo 12.00–13.30 sekä kaksi asiantuntijaesitelmää klo 14.00–16.00.

1. FM Olli Liikanen: Tietoisku perinteisestä sukututkimuksesta

2. FM Ari Kolehmainen: Kangasniemen sukujen isälinjojen vaiheita ja keskinäisiä yhteyksiä

Kangasniemen vanhalla hautausmaalla esitetään klo 16.45–17.45 kiinnostavia tarinoita kuuden kangasniemeläisen suvun elämästä.

Ohjelma ja lisätietoja löytyvät Sukujuuret tutuiksi -tapahtuman verkkosivulta. Ilmoittaudu viimeistään 16.9.2022 verkkosivulla julkaistun lomakkeen tai puhelinnumeron kautta. Kahvitarjoilu tilataan 16.9. mennessä ilmoittautuneille.

Tapahtumaan ovat tervetulleita kaikki Kangasniemeläisistä sukujuuristaan kiinnostuneet. ”Avioliittojen kautta kangasniemeläisten sukujen kesken on syntynyt niin paljon sukusiteitä, että enemmistöllä Kangasniemen asukkaista ja paikkakunnalta pois muuttaneista” on tapahtuman järjestäjien sukuihin kuuluvia esivanhempia. Heitä on asunut Kangasniemellä 1500-luvulta lähtien. (Kangasniemen Kunnallislehti 20.4.2022)

Lue Kangasniemen Kunnallislehdessä julkaistut kolme juttua, joissa kerrotaan tapahtumasta, sukuseuratoiminnasta ja sukututkimuksesta sekä annetaan vinkkejä sukujuurien selvittämisen aloittamiseksi. Linkit juttuihin löydät tapahtuman verkkosivulta, jossa julkaistaan myös muuta materiaalia sekä ennen että jälkeen tapahtuman.

VAROITUS: Esitelmät, sukutarinat ja sukujuuriensa selvittämisestä innostuneet ihmiset voivat koukuttaa mukaan suvun historian syövereihin ja sukuseuratoimintaan.