Pielaveden sukuhaarasta kertovan kirjan painos on loppu

08.07.2019

Pielaveden sukuhaarasta vuonna 2002 julkaistun sukukirjan 200 kpl:n painos on loppu. Sitä ei riittänyt kaikille halukkaille. Suvun jäsenistä on tullut uutta tietoa ja jo olemassa olevaa tietoa on tarpeen tarkentaa. Sukuneuvosto on päättänyt kaksi vuotta sitten pidetetyn sukukokouksen ohjeistamana tehdä kirjasta päivitetty painos.

Uuden henkilötietosuojalain mukaan on tärkeää, että elossa olevilta henkilöiltä saadaan lupa tietojen julkaisemiseen. Myös aiemmin kirjassa olleilta henkilöiltä lupa tarvitaan. Raija Järvenpää ja Veikko Tissari lähettävät kirjaan tuleville henkilöille sukutiedot tarkistusta ja hyväksymistä varten. Palauttakaa tarkistamanne tiedot allekirjoituksin varustettuina, myös puolison ja kotona olevien täysi-ikäisten lasten allekirjoitukset tarvitaan. Ilmoittakaa mikäli mahdollista, muualla asuvien lastenne, vanhempienne ja sisarustenne yhteystiedot, heille lähetetämme omat kyselyt. Jos emme saa allekirjoitettuja tietojanne, kirjan sisältö typistyy entisestä.

Pielaveden sukuhaaran edellisen kirjan julkistamistilaisuudessa 2002 sukuhistorian opettaja Taisto Suontausta mainitsi puheessaan, että kirjan julkaiseminen on arvokas kulttuurihistoriallinen teko: "Tissarin suku on kirjoitettu pysyvästi historian lehdille”. Pitäkäämme Tissarin suku ja Pielaveden sukuhaara edelleen historian lehdillä päivittämällä arvokas, kohta 20 vuotta vanha sukukirja uuteen eloon. Siihen tarvitsemme teidän apuanne.