Tissareiden sukujuhlan ja kirjan julkaisun ajankohtaa siirretty

15.04.2022

Vuosi 2021 oli Tissarin Sukuseuran 40-vuotisjuhlavuosi. Koronapandemian vuoksi sukuneuvosto päätti siirtää vuosijuhlaa vuodella – ja maaliskuun kokouksessa juhlan ja uuden sukukirjan julkistamisen ajankohtaa siirrettiin edelleen kesään 2023 saakka.

Syynä juhlan siirtoon on sen keskeisimmän sisällön, Pohjois-Savon Tissareita käsittelevän kirjan julkaisemisen viivästyminen - johtuen niin resursseista, kustannusteknisistä asioista kuin suunniteltua hitaammasta päivitettyjen sukutietojen keräämisestä.

Kokouspaikka ja -aika on vielä valitsematta. Ilmoitamme siitä sukuseuran jäsenille ensi keväänä jäsenkirjeessämme ja lisäksi myös verkkosivuillamme ja Facebookissa (Tissarit). Facebook-ryhmään voivat liittyä myös sukuseuraan kuulumattomat.

Sukukirjan julkaisemisen ajankohdan siirtyessä Tissarin sukuun kuuluvat voivat vielä lähettää uusia tietoja sukukirjaan.

Sukuseura päivittää vuonna 2002 julkaistua ”Pielavetisen sotilaan Tissaris Matti Matinpojan jälkeläisiä 1700-luvulta lähtien”-nimistä sukukirjaa, jonka painos on lopussa. Yhteydenottoja tässä vaiheessa kaivataan erityisesti suvun jäseniltä, jotka polveutuvat Pohjois-Savon Tissareista ja haluavat saada omat tietonsa uuteen kirjaan. Lisätietoja tietojen toimittamisesta voi lukea täältä.

Suvun tutkijana ja kirjan kokoamistyön vastuuhenkilönä on Raija Järvenpää. Päivitetyt henkilötiedot on palautettava julkaisulupien kera allekirjoitettuna Raija Järvenpäälle mahdollisimman pian, viimeistään maaliskuun loppuun 2023 mennessä.

Kirjaan kaivataan myös laajempia kertomuksia ja valokuvia suvun henkilöistä ja tapahtumista. Näiden lisäksi myös yksittäisiä dokumentteja, mm. kirjeitä, karttoja, perukirjoja ja muuta tietoa suvun historiasta otetaan vastaan. Julkaisulupien ollessa kunnossa myös elossaolevien henkilöiden tarinoita voidaan ottaa kirjaan. Näitä tarinaosaan tulevia juttuja voi lähettää niinkään Raija Järvenpäälle jo mainittuun ajankohtaan mennessä.

Lisätietoja kirjan julkaisusta ja ennakkotilauksista päivitetään sukuseuran viestimiin vuoden 2022 kuluessa.

24.11.2023Henkilötietojen kerääminen Pohjois-Savon Tissareita koskevaan kirjaan päättyy
09.09.2022Tervetuloa Sukujuuret tutuiksi -tapahtumaan 24.9. Kangasniemelle - Ilmoittaudu viimeistään 16.9.
15.06.2022Tissarin Sukuseura mukana järjestämässä Sukujuuret tutuiksi -tapahtumaa
15.04.2022Pohjois-Savon Tissareiden kirjaan päivitetään tietoja
15.04.2022Tissareiden sukujuhlan ja kirjan julkaisun ajankohtaa siirretty